czwartek, 3 września 2009

Podsumowanie: sierpień 2009

Dziś już 3 września... Tradycyjnie podsumowanie poprzedniego miesiąca. Być może zauważasz, że nie wleciało 1 dnia miesiąca, tak jak w poprzednich miesiącach lecz dziś. W poprzednim miesiącu nie udało mi się dopiąć blogowych planów... Dlatego wprowadzam u siebie nowy zwyczaj., który narzucam sobie by popracować nad regularnością. Od teraz nowe wpisy będą się pojawiać w poniedziałki i czwartki.

Budowa kapitału:
  • Etap 1: 19,5% z 10k
  • Etap 2: 1.95% ze 100k
  • Etap 3: 0.195% z miliona
Powtórka z maja? Sierpień nie wyszedł najlepiej, ani w sprawach przyrostu kapitału, ani w sprawach blogowania, ani w sprawach nie podejmowanych na blogu.

Portfel:
  • 77% - lokaty - stan jak w poprzednim miesiącu, aktualnie nie śledzę lokat, jeśli ktoś potrzebuje to Optymalna w Open dalej istnieje, jednak oprocentowanie to teraz 6% - 1 500 /2 000 = 75%
  • 15% - fundusze - Skarbiec Akcja, jestem na plusie, choć obecnie mamy do czynienia z wymarzoną przez wiele osób korektą, - 300 /2 000 = 15%
  • 3% - konto oszczędnościowe (k.o.) - tu we wrześniu pojawią się jakieś środki z l jakiejś starodawnej lokaty - 50 /1 500 = 3,3%
  • 8% - social lending - 100zł wpłaciłem do smavy (chcę ją przetestować), czaje się na dobrą aukcję, dodatkowo czekam na jakieś raty z kokosa- 150 /1 000 = 5%
  • makler - wchodzę we wrześniu/październiku środkami z lokaty i k.o. - 0 / 2 000
  • złoto, monety - ... - 0 /500
  • IKE - ... - 0 /1 000

Lokat jak poprzednio jest dużo, układ portfela znacząco zmieni się w tym miesiącu. No more Kokos i testowanie Smavy. Jeśli Smava okaże się podobna do Kokosa w wiadomych kryteriach to pewnie wogóle wyzbędę się SL. Planuję w tym miesiącu wpis o SL. Lepiej będzie skupić się na funduszach i giełdzie, a najbardziej na zwiększaniu odkładanych kwot. Wykres prawie identyczny, tym razem z MS Office...

Fundusz awaryjny urósł chyba najbardziej (na pocz. miesiąca). Leży sobie nienaruszony, powoli będę dokładać, ...

Zyski kapitałowe
W tym miesiącu na odsetkach zarobiłem: 6,94PLN

Google AdSense
W sierpniu w AdSense zarobiłem (tadam...) - 8,24$ czyli 8,24*2,9401 = 24,23PLN (wg. średniego kursu NBP z 2 września).
Zwiększa się liczba odsłon i odwiedzających, trochę mniej zwiększa się konwersja reklam, a stawki za kliknięcia minimalnie spadają. Łącznie blog zarobił już 25,38$ czyli 25,38*2,9401 = 74,62zł. Nawet się w tym miesiącu kurs dolara znacząco nie zmienił. Systematyczny wzrost może spowodować wypłatę w tym roku.

Wydatki
Specjalny zeszycik zbiera je wszystkie.

Blog ogólnie
Z serii "śmieszne" wyszukiwania: ktoś chciał dowiedzieć się ile zer ma tysiąc milionów, w tym celu odwiedził bloga 28 razy. Dziękuję za odwiedziny: tysiąc milionów ma 9 zer i jest to miliard.
Jak już wspomniałem, od teraz nowe wpisy w poniedziałki i czwartki, by zachować regularność.

6 komentarzy:

  1. Z tymi SL nie jest ciekawie - zainwestowałem na Kokosie 200 zł na początku roku na 3 miesiące, do dzisiaj ich nie odzyskałem a firma windykacyjna nic nie robi. Nie wiem skąd taka pozycja Kokosa w Polsce, bo bezpieczeństwa nie zapewnia żadnego. Ciekawe jak to wygląda u Smavy - nie przekonują mnie informacje na stronie, wolałbym to usłyszeć od inwestora.

    PS. Panel po prawej: "realizacja celów" ciągle jest "rozjechany".

    OdpowiedzUsuń
  2. Może mam szczęście, ale mimo moich skromnych fuduszy zainwestowałem w SL na kokos.pl. Teraz muszę utrzymac płynność więc nie inwestuję aktywnie i okresy spłat się pokończyły, a moje wyniki wyglądają tak:
    pożyczek 12, w pełni spłaconych 11, w tej jednej niedokończonej pożyczce pożyczkobiorca nie uregulował ostatniej raty ale siadła na nim windykacja i obiecał zapłacić, zobaczymy...

    W kwestii SL zapraszam na mojego bloga:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marcin - u smavy nie wiem jak jest, wiem za to jak trudno wstrzelić się w dobrą aukcje, bo jest ich po prostu mało. Najwięcej jest 36-mies a to mnie nie interesuje.
    Paseczki postępu były rzeczywiście rozjechane na niektórych rozdzielczościach, ze wzgl. na to że tekst musi być krótszy od paska... Już wczoraj trochę poprawiłem zaraz po Twoim komentarzu. Mam nadzieję, że teraz jest ok.

    Arek - dobry wynik... W sumie wybrałeś dobre aukcje, ale każdy może okazać się niesolidnym dłużnikiem. Twój blog mam w rssach.

    Greedy Paul - thx. Ty dopiero jesteś wymiatacz. Tyle w miarę dobrych jakościowo wpisów miesięcznie, co nie którzy tyle w rok nie wytworzą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy się nie rozjeżdża, ale drugi niestety tak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Marcin - pierwszy się nigdy nie rozjeżdzał, za to mocno rozjeżdzał się 2-gi i 3-ci, teraz wywaliłem znak %, jak pasek się przedłuży to dopiszę.

    OdpowiedzUsuń