sobota, 1 maja 2010

Podsumowanie miesiąca: kwiecień 2010

Ciężko mi uwierzyć, że już jest maj. Po raz kolejny też ciężko mi uwierzyć samemu sobie wykonując obliczenia wartości portfela. Kwiecień był dla mojego portfela raczej dobry, ale za to wspaniały dla wartości netto. Przypominam, że do blogowego portfela nie wliczam funduszu awaryjnego, oszczędności celowych, środków na ROR-ze itd...

Budowa kapitału:
  • Etap 1: 44% z 10k
  • Etap 2: 4.4 ze 100k
  • Etap 3: 0.44% z miliona
Portfel:
  • 22% - lokaty -  w Open Finance
  • 35% - fundusze - akcyjny Skarbca, póki co nie przewiduje konwersji, spokojnie dopłacam i pomimo perturbacji w Grecji, Stanach i na GPW trzymam nerwy na wodzy.
  • 40% - k.o./akcje - głównie zapis na PZU,
  • 3% - Social Lending - skończyłem zabawę ze Smavą, bezwizyjnie wypłaciłem zawarte tam środki wraz z zyskami. Obecnie pożyczam tylko na Kokosie. Mam na stanie 3 pożyczki i lada moment pożyczę kolejną.
Blog ogólnie
W marcu powstało 3 wpisy (smutne...) i 20 komentarzy (dziękuję za wszelkie uwagi oraz dyskusje). Udało mi się przekroczyć 250 subskrybentów na kanale RSS. W poprzednim wpisie zapowiedziałem powrót do bardziej regularnego blogowania. Ustaliłem sobie stałą godzinę w ciągu dnia, o której będę regularnie odpisywać na komentarze i tworzyć nowe wpisy. Tworzę również podstronę bloga, gdzie będzie można na bieżąco śledzić portfel, jak i odnaleźć wszystkie podstawowe porady dotyczące finansów osobistych w jednym miejscu.

Reklamy na blogu
Przeciętnie, od ostatniej wypłaty zarobiłem już 13 i pół Euro.
Polecam wszystkie blogi z blogrolla po prawej oraz TOP5 wg. trafficu:
  1. APP Funds 
  2. Inwestycje Giełdowe   
  3. Pier*****e kredyty
  4. Rentier Blog
  5. Zacząć zarabiać - nowość w TOP5, miło patrzeć jak blog Roberta zbiera coraz większą popularność
Tradycyjnie zapraszam do zadawania pytań, komentowania i wymiany linków.

10 komentarzy:

  1. Gratuluję postępów.
    To ciekawe, że mimo niedużej liczby postów ilość klików jest spora. Czy na tym etapie możesz powiedzieć czy uda Ci się osiągnąć wyznaczony na ten rok cel?

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymaj fundusze, trzymaj. Dopóki oczywiście nie przekroczą granicy bezpieczeństwa.
    A jeśli chcesz konwersji, to polecam obligacyjne. Niewielkie wahania, zysk ~ 1% miesięcznie. Rocznie mam nadzieję wyciągnąć między 12-18%.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie. Sam chciałbym mieć tylu czytelników.
    A co do bloga, to szkoda że częściej nie piszesz. A 10k to wierzę że szybko zbierzesz a potem dalsze etapy.
    A może trochę spekulacji na akcjach? Możesz polować na te kilka procent.

    OdpowiedzUsuń
  4. Karolina - Podana kwota zarobków AdSense dotyczy więcej niż jednego miesiąca, czyli generalnie nie jest to jakiś wspaniały wynik, choć porównując go z liczbą postów wygląda dobrze. To głównie przez wartość klików.
    Przy obecnym tempie przyrostu blogowego portfela i tempie przyrostu tego przyrostu mogę stwierdzić, że cel jest dalej osiągalny. Jeśli nawet się nie uda, to na pewno będę blisko.

    lukaszpp - Funda obligacyjnego wykorzystywałem ostatnio do przechowywania jednego z funduszy celowych, ale akurat wczoraj wieczorem puściłem konwersję na pieniężny :) Czy konwersja była słuszna dopiero się okaże. Warto śledzić które radzą sobie lepiej i takowe wybierać.
    Btw widzę że prowadzisz bloga o pożyczkach :D Będę cię śledził. Zamierzasz może przetestować Zakrę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, bardzo mi miło, że znalazłem się w TOP5 i muszę przyznać, że jestem zaskoczony:)

    Ja też odszedłem do wniosku, że po tych wszystkich zmianach chyba warto przenieść się ze Smavy na Kokos. Trochę przeraża mnie tak niskie zainteresowanie tym portalem. Zobaczymy jeszcze co będzie po tych roszadach organizacyjnych.

    Cieszy mnie, że planujesz bardziej regularne pisanie bo twój blog był jednym z pierwszych jakie mnie zainteresowały. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Marek - Późniejsze etapy są dużo trudniejsze niż zebranie 10k, sam spójrz na swoim przykładzie, tobie udało się to bardzo szybko.
    Liczba subskrybentów i czytelników zależy od długości istnienia bloga. Zauważ że był kiedyś blogger 'yossarian'. W pół roku uzbierał ponad 300 stałych czytelników, po czym się zwinął, jego blog istnieje do dziś mimo że od listopada yossarian nie daje znaku życia to subskrybenci na kanale RSS pozostali...

    Robert - Też zawsze się cieszę gdy ktoś świeży zdobywa coraz większą popularność w blogosferze.
    Niemcy zwijają się i teraz Smava zmienia właściciela. Nowym właścicielem będzie pan Agnieszczak - właściciel fotka.pl i portfalu SL finansowo. Wiedząc co się dzieje na finansowo, postanowiłem się zmyć. A kokos mimo swoich wad jest pionierem i liderem w branży.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, bardzo podoba mi się Twój blog i mam nadzieję, że te 10k szybko zbierzesz. Potem to już z górki. Mam też propozycję, aby wymienić się linkami. Do Ciebie już umieściłem na swoim blogu 10 procent rocznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Filon - dzięki, podlinkowałem do ciebie

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,.przepraszam, ze offtopuje, ale nie mogłem znaleźć na blogu innej drogi kontaktu.
    Jestem świeżo upieczonym bloggerem i chciałem się zapytać jak dodać takie fajne miniwykresiki pokazujące stopień wykonania planu (w panelu po prawej pod newsletterem)?

    pozdrawiam,
    Karol

    OdpowiedzUsuń
  10. wykresy sa kradzione. mozesz je sobie ukrasc kopiujac ich kod zrodlowy.

    OdpowiedzUsuń