środa, 14 kwietnia 2010

Wiedza i doświadczenie po raz drugi

Dawno temu był sobie wpis "Czego mi trzeba?". Wpis powstał jako pierwszych na tym blogu, ale spostrzeżenia w nim zawarte są aktualne dla mnie i dla każdego, nie ważne czy ma się 20 złotych, 5 tysięcy, 50 tysięcy czy 500 000 zł. Wtedy wspominałem m.in. o książkach z listy APP Funds, z kilkoma z nich miałem okazję się od tamtego czasu zapoznać.

Nie każdemu chce się jednak czytać, więc dziś podrzucam namiary na nieco przyjaźniejsze formy przyswajania wiedzy niż czytanie książek. W dodatku przedstawione poniżej możliwości są bezpłatne.

  • Kurs giełdowy na stronie Bossy -
    do poczytania, wymieniony w sekcji Lektura obowiązkowa mojego sidebara, dobrze wyjaśnione podstawy, w sam raz gdy nie chce się szukać książek ale załapać o co biega w temacie, lepiej przeczytać to niż kupować durne e-booki
  • szkolenia internetowe: xtb i Globtrex -
    warto co jakiś czas przeglądać i zapisywać się na interesujące nas zagadnienia, trwają ok. godziny, można słuchać i zadawać ewentualne pytania prowadzącemu; miałem okazję słuchać kilku webinariów i zarówno ludzie z xtb, jak i pan Dębowski z globtrexu przykładali się do tematu.
  • szkolenia stacjonarne domów maklerskich: lista ferk, inne, np. bossa -
    po prostu trzeba przejrzeć, przyjść i posłuchać. Szkolenia stacjonarne mają niestety jedną wadę, mianowicie lubią zaczynać się w tygodniu o godzinach 16-tej i podobnych. Zazwyczaj nie mam czasu o tej godzinie więc sam nie byłem, a jeśli ktoś czas ma to może wpaść, posłuchać (i przy okazji za darmo najeść się ciastek popijanych soczkiem lub kawą ;) - przy okazji macie poradę z serii "uncle scrooge" - aaa, może będą rozdawać długopisy ;)  )
  • szkolenia stacjonarne brokerów foreksowych: np. xtb, tms, go4x -
    jak wyżej, z tym że warto wziąć poprawkę na marketing - brokerom zależy na łapaniu leszczowatych dawców - makler żyje z prowizji, broker foreksowy żyje z leszcza
  • podcasty SII -
    dla lubiących słuchać; szerokie spektrum tematyczne, warto przejrzeć i przesłuchać interesujące nas archiwalne odcinki
    SII organizuje też różne eventy dla swoich członków, jeśli ktoś jest zapisany może uczestniczyć np. w ATK (akademia tworzenia kapitału) lub korzystać ze zniżek w domach maklerskich i innych miejscach. Czy warto się zapisać lepiej policzyć samemu, uzależniając decyzję od tego czy koszty  rzeczywiście się zwrócą. Jeśli tak - przemyśleć, jeśli nie - odpuścić sobie.
  • prezentacje i kursy e-learningowe z NBPportalu - /dodane dzięki przypomnieniu przez Arka/
    przynajmniej kilka godzin przeglądania, prezentacje, filmiki i kursy e-learningowe na tematy ekonomiczne, zwłaszcza dla tych którzy nie do końca wiedzą jak funkcjonuje gospodarka.

Warto przejrzeć też strony innych, niewspomnianych przez mnie domów maklerskich i brokerów. Wielu z nich również oferuje swoje materiały edukacyjne lub szkolenia. Jeśli znasz takowe i uważasz, że warto się podzielić, pochwal się w komentarzu. Nie wykluczam rozszerzania listy o pojawiające się propozycje...

5 komentarzy:

  1. Ja bym tu również widział ciekawe szkolenia organizowane przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, nie tylko podcasty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście polecam kursy dzięki którym mi otworzyły się oczy na sprawy dotyczące pieniędzy - NBPortal.pl i zakładka e-learning.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, dzięki za przydatne linki.

    Szczególnie podcasty SII. Właśnie zasubskrybowałem i zamierzam słuchać nowych odcinków. Na archiwum 58x40 min nie mam za bardzo czasu. Polecacie jakieś szczególne odcinki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Robert - Wspomniałem nie tylko o podcastach ale też o ATK. ATK niestety tak jak inne eventy SII są bezpłatne tylko dla członków. Jeśli ktoś jest członiem, wie o innych eventach, także tych organizowanych przez oddziały lokalne. Zdaje się privfunds pisał niedawno o jakimś klubie dyskusyjnym przy warszawskim SII. NIe rozpisywałem się, co by nie naganiać zbyt wielu ludzi do SII nic nie otrzymując w zamian :)

    Arek - nbportal znałem ale jakoś przeoczyłem przy tworzeniu wpisu, dzięki za przypomnienie, dodaję do listy

    Ksob - też nie przesłuchałem wszystkich archiwalnych odcinków. Przejrzyj listę i wybierz które odcinki najbardziej Cię ciekawią. Mnie podobały się np. wywiady ze zwycięzcą parkiet challenge (#21 i #22) i kilka innych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja szczególnie polecam szkolenia FERK - chodzę na nie gdy tylko są w moim mieście (Wrocław). Dzięki za link do 'bossy' - tego nie znałem.

    OdpowiedzUsuń