sobota, 1 sierpnia 2009

Podsumowanie: lipiec 2009

Wakacje upływają powoli, w środku miesiąca trochę mnie nie było, blog na tym trochę ucierpiał ale minimalnie, choć starałem się publikować zdalnie. Ale za to dużo czytałem...

Budowa kapitału:
  • Etap 1: 19% z 10k
  • Etap 2: 1.9% ze 100k
  • Etap 3: 0.19% z miliona
Idzie trochę w górę, ale nie tak jak bym chciał. W sierpniu nigdzie nie wyjeżdzam (bynajmniej nie planuję, więc skupię się na zarobkach.

Portfel:
  • 79% - lokaty - stan jak w poprzednim miesiącu, obecnie z ciekawych lokat założyłbym Optymalną w Open Finance z kapitalizacją dzienną; w sierpniu będę miał możliwość zerwania Rewolwera - 1 500 /2 000 = 75%
  • 15% - fundusze - nie komentuje sytuacji, póki nie skończy się ten rajd w górę, niektórzy mówią już o korekcie, która kiedyś nadejdzie... póki co Skarbiec Akcja - 300 /2 000 = 15%
  • 3% - konto oszczędnościowe (k.o.) - przejdzie na Smavę - 50 /1 500 = 3,3%
  • 3% - social lending - lada dzień wrzucam 100zł na Smavę- 50 /1 000 = 5%
  • makler - wchodzę we wrześniu/październiku - 0 / 2 000
  • złoto, monety - ... - 0 /500
  • IKE - być może wywalę tę pozycję i zupełnie przeorganizuje planowy portfel - 0 /1 000
Ten miesiąc był ważny, dlatego, że rozpocząłem inwestowanie w funduszach. W sierpniu 100zł pójdzie na Smavę, ale tak to głównie fundusze i eMakler będą w najbliższych miesiącach stanowiły główny priorytet i pole do nauki.

Fundusz awaryjny był dalej jest dla mnie ważnym celem. Obecnie jest tam dużo więcej niż spodziewałem się odłożyć. W sierpniu wskaczę na "wyższy" poziom i będę mógł odkładać trochę wolniej...

Zyski kapitałowe
W tym miesiącu zarobiłem: 2,65PLN
Grosze... Tak jak ostatnio dużo zawdzięczam kokosowi. Kwota jest niska, gdyż duża część portfela leży na lokatach, więc zyski przychodzą zrywami. Zysków z funduszu akcyjnego nie wliczam, bo póki co ta pozycja jest otwarta i należy się liczyć ze zmiennością inwestycji.

Google AdSense
W sierpniu w AdSense zarobiłem (tadam...) - 6,48$ czyli 6,48* 2,9525 = 18,13PLN (wg. średniego kursu NBP z 31 lipca).
Najwięcej zarobiłęm w pierwszym i ostatnim tygodniu miesiąca. Łącznie blog zarobił już 17,25$ czyli 17.25* 2,9525=50,93zł. Mimo, że choć z miesiąca na miesiąc zarabiam sukcesywnie większe kwoty, to dolar słabnie... Do minimum 100$ do wypłaty coraz bliżej.

Wydatki
Wakacyjny, "rozrywkowy" miesiąc...

Blog ogólnie
Kolejnym miesiąc, znów 1 wpis więcej miesięcznie. W tym miesiącu zacząłem wstawiać grafikę (w przypadku podsumowań wykresiki) do notek oraz justować tekst, mam nadzieję, że jest czytelniej.

4 komentarze:

  1. Z każdym miesiącem zarobki z AdSense będą rosły coraz szybciej. Powodzenia w nauce inwestowania na giełdzie oraz w fundusze. Myślę, że ograniczenie w portfelu lokat pozwoli Ci na szybszy przyrost majątku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważne żebyś nie rezygnował z założonych celów i dalej pracował z co najmniej takim samym zaangażowaniem a wyniki same się poprawią. Ciekawy jestem z jakim wynikiem wyjdziesz z inwestycji w Smavę.

    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  3. Inwestując na smavie pamiętaj o 5zł opłacie za przelew - przy 100zł inwestycji to ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marcin: z lokatami masz rzeczywiście racje, sam to sobie uświadomiłem robiąc wykres. Chociaż tak naprawdę nie żałuję, że pół roku temu zakładałem lokaty zamiast porywać się na "skomplikowane" inwestycje. O wiele lepiej się teraz czuję przeczytawszy trochę materiału niż gdybym wtedy władował wszystko w akcje jakiejś dziwnej spółki itd.

    Cheed: Dzięki, z założonych celi nie rezygnuje, zwłaszcza, że są realne.

    Sam jestem bardzo ciekaw jak to jest z tą smavą. Ponoć łatwiej być na plusie niż na kokosie.

    Arek: o opłacie pamietam, zapomniałem w zeszłym miesiącu, że minimalna inwestycja to 100, a nie 50zł. Nie będę od razu wypłacał zreszta. Bardziej mnie nęci dopłacić jeszcze trochę oraz reinwestować. Jak dobrze pójdzie to w tym tygodniu puszczę przelew do smavy. Straszną mają weryfikacje i najbardziej to się martwie czy dobrze zapamiętałem swój PIN...

    OdpowiedzUsuń