poniedziałek, 1 czerwca 2009

Podsumowanie: maj 2009

Zaczął się czerwiec - miesiąc, w którym zaczyna się lato. Jak co miesiąc prezentuję punktualne podsumowanie

Budowa kapitału:
  • Etap 1: 15%
  • Etap 2: 1.5%
  • Etap 3: 0.15%
Wzrost nie jest zadowalający, jednak jest mi wiadomo, że czerwiec dużo poprawi w tym względzie. W tym miesiącu przydały się techniki omawiane w poprzednim poście o oszczędzaniu, właśnie dlatego powstał.

Portfel:
  • lokaty - z tego co wróciło z poprzedniej lokaty założyłem 7-dniową lokatę 10% (Lokata na start w Open Finance), a po tygodniu lokatę Rewolwer na 7% (2-letnia zrywalna co 3 mies.)
    - (1 500 - 250) /2 000
  • social lending - udzieliłem 2 pierwszych pożyczek po 50zł każda - 100 /1 000
  • fundusze - jeszcze wniosek niezrealizowany - 0 /2 000
  • złoto, monety - 0 /500
  • makler - jeszcze wniosek niezrealizowany - 0 / 2 000
  • konto oszczędnościowe - 150 /1 500
  • IKE - brak, nawet nie przejrzałem ofert, zastanawiam się co o tym sądzić - 0 /1 000
Cele zakupowe:
Cel 1 (modernizacja kompa): 18%

Ej no, bez zmian... Wymaga wytłumaczenia? Otóż na w żadnym z podsumowań nie pisałem nic o budowie funduszu awaryjnego, co nie znaczy, że go nie budowałem. Potrzeba mnie przydybała więc musiałem poświęcić cel, a fundusz awaryjny dalej buduje tak czy tak. "Oddałem" sobie 50zł z Kapitału do Celu 1, a nie 100zł jak początkowo zakładałem. Zawsze kilka groszy więcej z odsetek dojdzie do kapitału.

Zyski kapitałowe
W tym miesiącu zarobiłem: 7,80PLN
Tu wyjątkowo genialne procentowo wzrosty... Konta oszczędnościowe i dwie lokaty zrobiły swoje.

Google AdSense
W maju w AdSense zarobiłem (tadam...) - 4,50$ czyli 4,5*3.1812= 14,32PLN (wg. średniego kursu NBP).
Nie jest źle, głównie dlatego, że wzrosła liczba odwiedzin.

Wydatki
Nie dużo więcej niż miesiąc temu. Prywatnie robię sobie również wykresiki, które obrazują mi na co wydaję.
Dochód z zysków kapitałowych pokryłby je w mniej niż kilku procentach. Widać wzrost ;)

W maju napisałem łącznie 4 wpisy, czyli dokładnie tyle ile zapowiedziałem. W czerwcu zwiększam minimalną liczbę wpisów do 5. Mimo wszystko zastanawiam się jak znaleźć optimum, takie by przyciągnąć czytelnika zarówno jakością jak i częstotliwością.


Na koniec coś realistyczno-humorystycznego, kilka fraz, które doprowadziły internautów na mojego bloga:
  • "wszystko czego mi trzeba" - być może znalazł :>
  • "milion to jest to" - :]
  • na koniec najlepsze - "oszukał adsense i zarobił" - ciekawe jak, nie pisałem takowych słów a ponoć byłem w pierwszej 10 na tej frazie
Oczywiście podane frazy to te, które mnie uderzyły, poza nimi było kilka niezłych, trafnych.

3 komentarze:

  1. Coś długo ten wniosek z mBanku Ci realizują. Ja czekałem maks 2 tygodnie z tego co pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marcin: 2 tygodnie to ja czekałem na kopertę z umową, teraz czekam aż obsłużą to co im wysłałem. Trochę żałuję, że nie wybrałem opcji samodzielnego drukowania tych dokumentów, bym już miał załatwione.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to niefajnie, takie oczekiwanie nie zachęca do korzystania z usług.

    OdpowiedzUsuń