wtorek, 6 października 2009

Podsumowanie miesiąca: wrzesień 2009

Nie raz ostatnimi czasy chciałem coś opublikować. No nie wyszło. Zapraszam do zapoznania się z podsumowaniem.

Budowa kapitału:
  • Etap 1: 20,5% z 10k
  • Etap 2: 2.05% ze 100k
  • Etap 3: 0.205% z miliona
Ten miesiąc nie posunął mnie za wiele do przodu. Zarówno rynki jak i spłaty z kokosa stoją w miejscu. Efektem braku spłat jest windykacja która rzekomo dotknie pożyczkobiorców.

Portfel:
  • 50% - lokaty - przed samym końcem miesiąca skończył się jakiś staroć, stąd też wzrost udziału k.o., bo nie założyłem nic świeżego - 1 000 /2 000 = 50%
  • 24% - konto oszczędnościowe (k.o.) - wpadło conieco, ale za długo tu nie posiedzą te środki - 600 /1 500 = 36%
  • 16% - fundusze - Skarbiec Akcja, pierwszy od zimy miesiąc gdzie indeksy zamknęły miesiąc na lekkim minusie, choć tak naprawdę to - 325 /2 000 = 15%
  • 5% - social lending - 100zł wpłaciłem do smavy, weszły mi na aukcję i pożyczka została udzielona, pożyczki z kokosa trafiły do windykacji i zobaczymy jak to z nimi będzie - 100 /1 000 = 5%
  • makler - sprawa na październik jest jasna, choć nie wiem czy będę wogóle miał okazję nie tyle inwestycyjną, ale na samo wybranie ciekawej spółki do poobserwowania - 0 / 2 000
  • złoto, monety - ... - 0 /500
  • IKE - ... - 0 /1 000
Moje plany na październik są dość rozbudowane. Prócz przymierzania się do GPW planuję trochę przeorganizować schemat portfela.

Zyski kapitałowe
W tym miesiącu na odsetkach zarobiłem: 13,52PLN

Google AdSense
W sierpniu w AdSense zarobiłem (tadam...) - 6,83$ czyli 6,83*2,85 = 19,47PLN (wg. kursu 2,85).
Przez niepublikowanie wpisów pod koniec miesiąca zarobki mniejsze niż mógłbym osiągnąć pisząc regularnie.
Łącznie blog zarobił już 32,21$ czyli 32,21*2,85 = 91,80zł.
Do wypłaty jeszcze kawałek. Teraz dodatkowo waluta rozliczeniowa zmienia się na euro i od przyszłego miesiąca w tej walucie będę podsumowywać.

Blog ogólnie
Postaram się nie robić już takich długich przerw w publikowaniu wpisów jak mi się teraz zdarzyło. Nie obiecuję dużej ilości wpisów... Obecnie pracuje nad opisaniem swoich spostrzeżeń dot. inwestycji w pożyczki.

A jakie blogi zapewniły mi w tym miesiącu najwięcej odwierdzin? Wszyscy teraz publikują takie zestawienia dzięki yossarianowi (autorowi bloga Finanse Domowe) więc także prezentuję listę 6 bloggerów, którym zawdzięczać ruch:
  1. Finanse Domowe - wspomniany blog yossariana, dużo regularnych wpisów, dobrych jakościowo wpisów związanych z tytułowymi finansami domowymi. Yossarian ze wszystkich tej niszy posiada największą wartość netto, za co szczere gratulacje.
  2. Rentier Blog -
  3. Inwestycje Giełdowe - Cheedowi podziękowania z merytoryczne informacje i trzeźwe spojrzenie na rynek bankowy
  4. Analizy Rynkowe - kilka luźnych tekstów dot. inwestowania oraz ogromna ilość analiz. Co prawda z reguły wolałbym nie kierować się żadnymi rekomencjami, jednak ślędzę tego bloga.
  5. Moje pieniądze - szczerze mówiąc nie czytuję tego bloga, bo po prostu go nie znałem. Ale już znam :)

    Te blogi nie znalazły się w "zestawieniu dziękczynnym" jednak uczciwie mogę je polecić:
  6. APP Funds - co tu pisać i tak wszyscy czytają już znają...
  7. Pożyczki 2.0 - kompendium wiedzy nt. Pożyczek społecznościowych
Wiele odwiedzin zapewnia mi Google. Z nietypowych fraz na wrzesień:
  • "wpłatomat wydaje resztę" - mnie jeszcze nigdy nie wydał
  • "jakie nominały wpłacić" - maszyna bierze od 10zł do 200zł, a panienka z okienka wszystkie
  • "milion w dwa dni" - ja się piszę...
  • no i jak zwykle wiele wyszukiwać to ludzie nie umiejący zapisywać dużych liczb... straszne

5 komentarzy:

  1. Cześć,
    Dzięki za wspomnienie moich zasług:)))))
    Widzę, że jesteś kolejną osobą poszkodowaną przez pożyczki społecznościowe. Idea bardzo fajna, ale nie wiem, czy w naszym kraju się sprawdzi. Chyba jednak wiele pożyczkobiorców podchodzi do pożyczek jak darowizn. Powodzenia w windykacji.
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. 1/5 drogi do finalizacji pierwszego etapu za Tobą. Widzisz, że nie jest łatwo ale z drugiej strony jest to do osiągnięcia. Więcej mobilizacji i dasz radę :)

    Pozdr.

    PS: Dzięki za wspomnienie o mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. yossarian - poszkodowany przez pożyczki to trochę mocne sformułowanie. W naszym kraju chyba za wcześnie by myśleć o ludzkiej uczciwości. Kilkadziesiąt złotych prawdopodobnie poszło, choć być może windykacja się powiedzie. Jeśli nie, to kibicuję pożyczkobiorcy ze Smava. Dla celów naukowych udzieliłem tam jednej pożyczki i w październiku wleci pierwsza rata. Będę meldował na bieżąco.

    Cheed - Masz rację, że nie jest łatwo i nie wszystko układa się tak jak w planach, ale to nie powód do rezygnacji z założonych celów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę powodzenia na tej wyboistej drodze ale innej alternatywy nie ma. Zapraszam do wymiany linków.

    Arkadiusz

    OdpowiedzUsuń
  5. Arkadiusz - Dzięki. Wlatujesz na listę

    OdpowiedzUsuń